Autodiely World Car > Rady a návody > Tmel na opravu defektu pneumatiky počas jazdy
 
 
 
 
 
 
 

Tmel na opravu defektu pneumatiky počas jazdy


Tmel je po napustení do pneumatiky schopný opraviť defekt počas jazdy tak že si to vodič prakticky nevšimne. Prvý krát sa hromadnejšie použil vo vojne v Perzskom zálive kde ho používali spojenecké vozidlá. Pracuje podobne ako dnes už klasické spreje na opravu pneumatík, zloženie a aplikácie je však trochu iná.

Tmel sa aplikuje do pneumatiky bez tlaku s vyskrutkovaným vnútrom ventilu. Hadica nádobky s tmelom nasadíme na ventil a tmel necháme stekať do pneumatiky v množstve ktoré odporúča výrobca. Ventil prefúkmeme stlačeným vzduchom a naskrutkujeme vnútornú časť ventilu. Pneumatiku následne dofúkame na požadovaný tlak. S pneumatikou násedne musíme prejsť pomaly cca 15 km.

Pri výbere správneho tmelu máme dve možnosti a to nízkorýchlostný (do 90 km/h) alebo vysokorýchlostný (nad 90 km/h). Pri použití nízkorýchlostného tmelu sa pneumatika pri vyššej rýchlosti ako 90 km/h stáva nevyvážená čo spôsobuje najmä opotrebovanie ložísk.

Tmel počas jazdy vytvorí súvislú vrstvu na vnútornej ploche pneumatiky. Pri prepichnutí pneumatiky tmel vystrekne von pričom okamžite stuhne a pevne sa spojí s materiálom pneumatiky. Tmel dokáže opraviť na jednej pneumatike 30 defektov do priemeru 5 až 9 milimetrov.

Kvalitné tmely vydržia celú životnosť pneumatiky a oprava je trvalá, zvyčajne nie je nutné navštíviť pneuservis ako pri klasických sprejoch na opravu defektu.

 

 
   
AWCAR